مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل پارک فناوری پردیس، گفت: ایران از نظر تنوع تولید دارویی جزو ۱۰ کشور اول دنیا است و محصولات دانشبنیان خود ازجمله فرستندههای رادیویی تلویزیونی را که در شرایط تحریم به ساخت و تولید آنها دستیافته است، به ۴۰ کشور صادر میکند. صادرات محصولات دانشبنیانهای پردیس به ۴۰ کشور مدیرکل ارتباطات […]
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل پارک فناوری پردیس، گفت: ایران از نظر تنوع تولید دارویی جزو ۱۰ کشور اول دنیا است و محصولات دانشبنیان خود ازجمله فرستندههای رادیویی تلویزیونی را که در شرایط تحریم به ساخت و تولید آنها دستیافته است، به ۴۰ کشور صادر میکند.
صادرات محصولات دانشبنیانهای پردیس به ۴۰ کشور
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس با بیان اینکه شرکت های پارک محصولات خود را به ۴۰ کشور صادر می کنند که بخش عمده ای از آنها مشتری های ثابت شده اند، افزود: در بعضی از کشورهای هدف شرکتها با حضور در آنجا کارهای تولید محصول را انجام می دهند، البته قسمتی از محصول را در داخل و قسمتی دیگر را در کشور هدف نهایی می کنند و از آنجا به کشورهای دیگر صادر می شود.
خالقیان افزود: بخشی از سهام هفت شرکت مستقر در پارک پردیس، متعلق به یک یا چند شریک خارجی است. ۵۰ درصد سهام ۲ شرکت از این هفت شرکت برای خارجیها است یعنی سرمایه گذاری خارجی دارند.
تسهیلگری تجارت شرکتهای دانشبنیان
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس افزود: برای کمک به تجارت آسانتر شرکتها با مجموعههای خارجی، مرکزی در پارک به نام مرکز توسعه تجارت فناوری راه اندازی شد تا به شرکت ها مشاوره دهد و در مواردی که نیاز به تسهیلگری دارد، کمک کند تا آنها به هدف خود برسند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس ادامه داد: مرکز توسعه تجارت فناوری، از گروهی از مشاوران تشکیل شده است تا در حوزه هایی مانند گمرک، بازاریابی، شناخت بازار و آشنایی با ضوابط قانونی کشورهای هدف به شرکت ها مشاوره دهند و آنها را یاری رسانند.
اعطای مشوقهای صادراتی به دانشبنیانها
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس درباره برنامه های پارک برای کمک به شرکت های عضو جهت تسهیل صادرات نیز توضیح داد: هر جایی که متولی ملی برای این موضوع وجود دارد، از خدمات آنها استفاده کنیم و از چارچوب های آنها تبعیت می کنیم. در حوزه صادرات و تجارت، سازمان توسعه و تجارت ایران متولی اصلی است که شیوه نامه هایی را برای حمایت دارد؛ به عنوان مثال حضور در نمایشگاه ها، جوایز صادراتی، مشوق های صادراتی و تسهیلات گمرکی است که خیلی از شرکت های ما از آن استفاده می کنند و ما هم ارتباط خوبی با سازمان داریم. ابزارهایی هم مانند بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادراتی وجود دارد که می توانند در این زمینه کمک کننده باشند.
وی ادامه داد: در مواردی نیز خود پارک مجبور است که وارد شود مانند برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه “های تک” که در دنیا وجود دارد؛ چرا که سازمان توسعه و تجارت ایران در تقویم نمایشگاهی این برنامه را ندارد؛ بنابراین خودمان وارد می شویم و از شرکتها حمایت می کنیم. در بحث ضمانت صادرات و خط اعتباری (ال سی) در پارک صندوقی به نام توسعه فناوری های نوین راه اندازی شده است که خدماتی که بانک های مربوطه نمی دهند این صندوق تامین می کند.
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط راهبرد صادرات در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.