یکی از سختترین چالشهای هر شرکتی جلب اعتماد مشتریان هدفش است. شرکتها برای این منظور از ابزارهای مختلفی مثل ارائه نمونه رایگان، تست محصول توسط مشتریان، ارائه گواهینامهها و تاییدیههای مختلف، ارائه رضایتنامه از مشتریان سابق و غیره استفاده میکنند. اما موثرترین استراتژی برای جلب اعتماد مشتریان، استفاده از بازاریابی محتوایی است چون وقتی شما […]
یکی از سختترین چالشهای هر شرکتی جلب اعتماد مشتریان هدفش است. شرکتها برای این منظور از ابزارهای مختلفی مثل ارائه نمونه رایگان، تست محصول توسط مشتریان، ارائه گواهینامهها و تاییدیههای مختلف، ارائه رضایتنامه از مشتریان سابق و غیره استفاده میکنند.
اما موثرترین استراتژی برای جلب اعتماد مشتریان، استفاده از بازاریابی محتوایی است چون وقتی شما چیزی را به کسی میآموزید، اعتماد او را برای همیشه به دست میآورید. تحقیقات هم این نکته را تایید میکنند. برای مثال، تحقیقات موسسه ما نشان میدهد ۸۹ درصد از مشتریان به شرکتهایی اعتماد دارند که محتواهای جذابتر، کاربردیتر و بهروزتری را ارائه میکنند. به همین دلیل، طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی برای شرکتمان، یکی از مهمترین وظایف ما به عنوان مدیر و کارشناس بازاریابی است.
برای این منظور، باید به این چهار سوال مهم پاسخ بدهیم:
مشتریان هدفمان برای موفقیت بیشتر در زندگی و کسب و کارشان به چه اطلاعات، دانش و مهارتهایی نیاز دارند؟
کدام بخش از نیاز اطلاعاتی مشتریانمان را میتوانیم به کسب و کار و برندمان مرتبط کنیم و بر اساس آن محتواهایی جذاب و کاربردی برای مشتریانمان طراحی کنیم؟
چگونه میتوانیم این محتواها را به صورت جذابتری به مشتریانمان ارائه کنیم به گونهای که بتوانند از این محتواها بهتر و بیشتر استفاده کنند؟
برای مثال، بهتر است محتوای تولیدیمان را به صورت پادکست منتشر کنیم یا به صورت متن یا به صورت اینفوگرافیک؟
چگونه میتوانیم کیفیت محتواهای تولیدیمان را به صورت مستمر بهبود بدهیم و از این نظر همیشه جلوتر از رقبایمان باشیم؟
برچسب های :
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط راهبرد صادرات در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.